כמה אוגוסט משפיע על העסק שלך? או איך להתמודד עם עונתיות בעסק

אם אתם מוכרים לאדם הפרטי, מה שנקרא b2c

כנראה שאתם מרגישים בשינוי.

כי הלקוחות שלכם, מתנהגים אחרת באוגוסט.

חם. הילדים בחופשה. המון יוצאים לטיולים וחופשות, סדר העדיפויות הכלכלי משתנה, מוצאים הרבה כסף על דברים אחרים מאשר בשגרה..

לא תמיד זה לרעה- יש לא מעט עסקים שזה הזמן שהם מוכרים הכי הרבה: פעילויות לילדים, אטרקציות, צימרים, חופשות…

אבל לעסקים כאלה הקושי הוא בזמן אחר..

ואין מה לעשות, כמעט בכל עסק יש עונתיות. התפקיד שלנו, כבעלי העסקים, זה להתמודד עם העונתיות ולנצל אותה להגדלת המכירות בעסק שלנו.

ואפשר לעשות את זה.

איך? בונים אסטרטגיה שיווקית.

תתחילו במוצרים שלכם, בשרות שאתם נותנים- יש איזה משהו, מוצר מסוים שמתאים דווקא לקיץ? דווקא לחופשת הילדים? זה הזמן לפתוח את הראש ולהיות יצירתיים.

אין לכם שום מוצר כזה? אולי אתם יכולים להמציא אחד כזה… תחשבו מה אתם יכולים להוסיף, בתחום העסק שלכם, שיעזור, שיועיל, שייתן מענה ללקוחות בזמן הזה.

ובשביל לדעת לעשות את זה נכון- צריך להכיר טוב טוב את קהלי היעד שלכם.

באופן כללי זה בטוח, אבל גם להכיר אותו בחודש אוגוסט.

מה הם מרגישים? מה חשוב להם בחופש הזה? מה קשה להם? מה ייתן להם הרגשה נהדרת (או סתם שפיות 😊 )

תחשבו איך העסק שלכם יכול לתת להם את זה.

אבל לא רק- תחשבו אם יש עוד קהלי יעד, שפתאום יכולים להעזר בכם.

איפה ההזדמנות שלכם

הנה כמה דוגמאות:

לקוחות שלי, פזיוטרפיסטיות עם קליניקה מקסימה בבאר שבע, מכירות טוב טוב את קהלי היעד שלהן..

במהלך בניית האסטרטגיה השיווקית, מצאנו שיש הרבה מורות ומורים שסובלים מכאבי גב, צוואר, רגליים בגלל כל שעות העמידה מול התלמידים, התיקים הכבדים שהם סוחבים עם המבחנים והעבודות, השעות שהם רוכנים על הבדיקה של כל המבחנים האלה…

ואין להם זמן לבוא לטיפול-במהלך השנה…

אז בשבילם, יולי-אוגוסט זה זמן נהדר לדאוג לבריאות שלהם, ולכן הקמפיין נראה ככה:

פיזיותרפיסטיות בבאר שבע

my-physiotherapy

וכן, אני שמה קישורים, למה לא לפרגן? 😊

עוד דוגמה, מעסק אחר:

פונדק ורדה, אוכל ביתי וטעים! זיהו שיש קהל יעד חדש בקיץ.. ולכן לקחו את מה שיש, והתאימו אותו לזמן.. למה שחשוב עכשיו ללקוחות הרעבים, וככה זה נראה:

פונדק ורדה

www.facebook.com/pundakvarda

פה אני רוצה לתת דוגמה הפוכה,

עסק של סדנאות והופעות תיפוף, שהיו אצלי בסדנה..

בקיץ הם מלאים בעבודה כי זה הזמן שמחפשים פעילויות לילדים, לקייטנות, למופעים…

אם ככה בקיץ, אז בחורף- פחות…

והם חיפשו מה הם יכולים לתת ללקוחות גם במהלך השנה, כשלא מחפשים את ההפעלות והמופעים.

אחרי מחשבה ובדיקה זיהינו קהל יעד חדש, שיש שם צורך גדול למשהו מיוחד, ואין מתחרים שעושים כמוהם. והמוצר שהם בנו- תראו איזה יופי!

אז מה המסקנה?

כדי שלא יהיו תנודות וטלטלות בעסק, כדי שלא יהיו עונות 'מתות' עם פחות הכנסה, כדי לשמור תמיד על רווחיות עולה- צריך להיות יצירתיים.

צריך להכיר טוב טוב את קהלי היעד, לחשוב ביצירתיות ולתת להם הזדמנות לרכוש מכם, דברים שיועילו להם, במשך כל השנה!

 

נשמע לכם טוב, אבל אין לכם רעיונות? דברו איתי… 0527710889