
אסטרטגיה שיווקית ופרסום
אסטרטגיה שיווקית זו הדרך להשגת המטרות בעסק.
בתחילת כל בניית אסטרטגיה אני שואלת “מה המטרות שלך?”
הדבר הראשון בתהליך הוא להגדיר מטרות מדידות ביחס למצב הקיים.
לאורך כל תהליך בניית האסטרטגיה, והפרסום בהמשך – המטרות האלה מול העיניים שלי, ואני מכוונת להשגתם בדרך האפקטיבית ביותר.


עסק מצליח זהו עסק שיש לו שלושה מרכיבים קריטיים:
מוצר מצויין, בידול ממתחרים, ומענה רלוונטי לצורך הלקוחות.
בעבודת האסטרטגיה השיווקית, אני עושה מחקר מעמיק תוך שימוש במודלים מקצועיים, ומוצאת לעסק את שלושת מרכיבים אלו, שיבואו לידי ביטוי בשיווק ובפרסום.

אסטרטגיה שיווקית כוללת:
התייחסות למוצר, למוצרים משלימים, לחווית “וואו” אצל הלקוחות בזמן רכישת המוצר, ניתוח השוק והמתחרים, יצירת בידול ממתחרים. בידול מבוסס מוצר, קהל יעד או פרסום. בחירת קהלי יעד רלוונטים ויצירת סדרי עדיפויות בקהלי היעד, בניית ערכי מותג שמהווים את המצפן השיווקי בעסק, בניית מותג ויזואלי, בחירת מדיות פרסום רלוונטיות- האפקטיביות ביותר, כתיבת מסרים שמעצימים את המותג, מעניינים את הלקוחות ומובילים להשגת המטרה. יצירת קמפיינים שיווקיים, טיפול במועדון לקוחות ועוד ועוד.. כל עסק לפי מה שהוא צריך..
כדי שהרעיונות הטובים יגיעו לידי יישום וביצוע ,ולא יישארו כקובץ במחשב .
השלב האחרון בבניית האסטרטגיה השיווקית היא כתיבת תכנית שיווקית שנתית ברורה קונקרטית ומפורטת.
בה מפורטים כל מהלכי השיווק להשגת המטרה.



כשיש תכנית עבודה מסודרת וברורה, מגיע שלב הביצוע- הפרסום
מהמקום שבו העסק נמצא, על פי האסטרטגיה.
אנחנו כבר יודעים בדיוק מה צריך לעשות כדי שהעסק שלכם ישיג את המטרות שלו ויהפוך למותג, יודעים בדיוק מי קהל היעד הטוב ביותר עבורכם, איפה הכי נכון לפרסם את העסק שלכם ומה לעשות כדי שבאמת תראו תוצאות,
זה הזמן הנכון להתחיל לפרסם.
לפעמים שואלים אותי באיזה מדיות אני מפרסמת, אז התשובה היא –
רק במדיות שאתם באמת צריכים!
זה יכול להיות גוגל, פייסבוק, אינסטגרם, לינקדין, טיקטוק -אורגני או בתשלום פינטרס, טוויטר, שלטי חוצות, יחסי ציבור, כתבות בעיתונים המודפסים והדיגיטלים, שיווק גרילה או קד"ם.
הפרסום שאני עושה כולל כתיבה שיווקית מקצועית לכל התכנים שלכם, הפקת ימי צילום וצילום וידאו.
ניהול הפרסום בפועל עד להשגת תוצאות למטרות שהגדרנו בתחילת התהליך.

ההצלחה של העסק שלכם מאוד חשובה לי.
כי אכפת לי, אני רוצה שתצליחו.
וגם, בואו, ההצלחה שלכם זה השם שלי 🙂 והוא חשוב לי לא פחות 🙂
אז תמיד מול עיני המטרות שלכם, והביצוע יהיה רק מה שאתם צריכים, רק מה שיועיל לעסק שלכם,
לפי התקציב שלכם, על פי האסטרטגיה וערכי המותג שלכם.
מעניין אתכם לשמוע עוד?
דברו איתי


?!
מה חשוב לדעת לפני שבוחרים מי יבנה לכם אסטרטגיה שיווקית וינהל לכם את הפרסום?
לא פעם, כשניגשים לפרוייקט בתחום שהוא לא תחום המומחיות שלנו, ואנחנו צריכים לבחור ספק שייתן לנו את המענה, אנחנו מתחילים להתבלבל כי אנחנו אפילו לא יודעים מה לשאול כדי לקבל את התשובות שיעזרו לנו לקבל החלטה. אז רשמתי פה את השאלות החשובות ביותר, (ואת ההגיון שעומד מאחוריהם) כדי שתדעו מה לשאול כל חברת פרסום ואסטרטגיה שיווקית לפני שאתם מתחילים התקשרות :
אתם לא רוצים שכל ההשקעה שלכם בבניית אסטרטגיה שיווקית תישאר בקובץ לא שימושי בתיקיה במחשב.
אסטרטגיה צריכה לבוא לידי ביטוי בשיווק ובפרסום.
כשעושים אסטרטגיה שיווקית מקצועית- רואים את זה בכל נקודת פרסום.
המודעות מנוסחות בצורה מסוימת, התמונות שמופיעות בפרסומים הן לא סתם, קהל היעד המטורגט מדוייק ועוד ועוד…
מאחורי כל פעולה או פרסום יש חשיבה שמביאה את האסטרטגיה לידי ביטוי.
כשאתם מחפשים מי יבנה לכם אסטרטגיה שיווקית ופרסום, תבקשו לראות דוגמאות מתוך פרסומים שהם עשו, ותקשיבו להסברים שלהם למה הם עשו כל פעולה.
נקודות שאתם צריכים לשמוע בשיחה הזו:
קהל יעד- למי הם פרסמו – מי בדיוק היו קהלי היעד ולמה. ואיך הגיעו אליהם בפרסומים.
מה מעניין את אותו קהל יעד – ולראות שהפרסומים מדברים על זה בדיוק.
במה אותו קהל יעד שונה מהמתחרים – ולראות שהבידול הזה מופיע בפרסומים.
כל המטרה של אסטרטגיה שיווקית זה לגרום לפרסום להיות מדוייק ולהביא תוצאות.
כשאתם בוחרים חברה שעושה לכם אסטרטגיה שיווקית ופרסום- שימו לב שהפרסום שהם עושים מביא לידי ביטוי את האסטרטגיה ולא מנותק ממנה.
הרבה אנשים אומרים שהם עושים אסטרטגיה שיווקית. מה שחשוב לכם, כבעלי העסק לדעת, זה שהמידע עליו מתבססת האסטרטגיה מגיעה ממקורות חיצוניים ואמינים. שלא בונים אסטרטגיה רק על בסיס הידע שאתם הבאתם, אלא שמי שבונה לכם את האסטרטגיה מתבסס על מחקרים.
מחקרים על התחום בו אתם עוסקים, מגמות בתחום הזה. מחקרים על המתחרים שלכם- על המוצרים שלהם, על התוכן והמקומות שהם מפרסמים, על קהלי היעד בהם הם מתמקדים, איפה אתם ביחס אליהם.. מחקרים על קהלי היעד ועוד ועוד..
הכח של אסטרטגיה שיווקית הוא בהבנה של השטח ובחירת הפעולות בהתאם.
מחקר מתחרים זה חלק מאוד חשוב בבניית אסטרטגיה שיווקית.
בשורה התחתונה, האנשים שמתלבטים אם לקנות מכם, בודקים מה האלטרנטיבות שלהם- ואלו הם המתחרים שלכם.
החכמה בשיווק ופרסום היא להכניס את התשובה למה לקנות דווקא מכם- עוד לפני שהשאלה עולה בראש של הקונה הפוטנציאלי.
ובשביל זה צריך לדעת בדיוק במה אתם שונים מהמתחרים.
אז מחקר מתחרים מקצועי מתייחס למה שחושבים עליכם ביחס למתחרים שלכם, למוצרים של המתחרים, לשירות שהם נותנים, למקומות בהם הם מפרסמים ולתוכן שהם מפרסמים- איזה מסרים הם מביאים לידי ביטוי בפרסום.
מחקר כזה מתתבצע בעזרת סקרי שוק ו/או במחקר ברשתות החברתיות (לראות מה אנשים מדברים בקבוצות בהם קהל היעד שלך נמצא ומשתף- ללא מימון)
לקוח סמוי- שהולך ובודק מה קורה אצל המתחרים שלך בשטח
בבדיקה איפה המתחרים שלך מפרסמים, באיזה מדיות,באיזה אופן הם מפרסמים וניתוח התוכן של הפרסומים שלהם.
והכי חשוב שמכל הידע הזה- מתקבל הבידול שלכם והאסטרטגיה הפרסומית שלכם, שתהיה שונה וטובה יותר.
טוב לדעת שהחברה שבונה לכם אסטרטגיה ומנהלת לכם את הפרסום מכירה את הטרנדים החדשים משתמשת בטכנולוגיות הקיימות כדי לייעל את העבודה ולשפר את התוצאות. זה מעיד על חשיבה מתקדמת, על התחדשות ושהם בעניינים.
אבל בנקודה הזו אתם צריכים לשים לב שהטכנולוגיה וכל מיני גימיקים וטרדים לא מכסים על העיקר.
העיקר הוא הבאת תוצאות דרך פעולות אפקטיביות. כשאתם שואלים את השאלה הזו, תשימו לב שעונים לכם על העיקר. שהתשובה מראה איך הטכנולוגיה והטרנדים בהם החברה שאתם פונים אליה משתמשת עוזרת להם ולכם להשיג תוצאות בצורה חכמה ומהירה יותר. ולא קורה מצב שמדברים על טכנולוגיה בצורה מנותקת מהמטרות שלכם.
תוצאות אפשר למדוד רק אם יש מטרות מדידות. לכן לפני שאתם בוחרים את מי שיבנה לכם אסטרטגיה שיוקית וינהל לכם את הפרסום, תוודאו שזו חברה שמגדירה יחד אתכם את המטרות שלכם.
מטרות לטווח ארוך, מטרות לטווח קצר, מטרות לכל קמפיין פרסומי. מאוד חשוב שהמטרות יהיו מדידות.
מטרות לא משיגים ביום אחד, אבל גם לא צריך לחכות שנה עד שרואים תוצאות.
כמה מקובל לחכות עד שרואים תוצאות?
כמובן תלוי במטרה- והאם קהלי היעד הנכונים מוגדרים לכם במערכות הפרסום, כי זה לוקח קצת זמן.. אבל מקובל לתת זמן פרסום כשלושה חודשים עד שרואים תוצאות (באופן אישי אני לא ישנה טוב בלילה אם תוך חודש אין תוצאות..)
שום פעולה שיווקית או פרסומית לא עושים סתם, ולא כי "כולם עושים" כל פעולה שיווקית צריכה לקדם לעבר המטרות שהוגדרו.
אז אם הגדרתם מטרה ראשית ומטרות ביניים. אתם כל הזמן צריכים לראות שיש מגמת עליה והתקדמות למטרות שלכם.