איך בונים תכנית שיווקית שנתית

איך בונים תכנית שיווקית שנתית

למה בכלל צריך תכנית עבודה שיווקית?

למה בכלל צריך את זה? ועוד תכנית שנתית...!!!!

מי יודע מה יהיה עוד חודשיים, אז עוד עשרה חודשים??? דברים משתנים, מתפתחים, ובכלל- אין כמו ספונטניות...

זה נכון. חלקית.

וידוע שכל תכנית היא בסיס לשינויים, אז אין מה להלחץ. וכמובן שצריך להיות עם יד על הדופק, ולהתחשב בשינויים. 

אבל בואו לא נשכח שהצד השני של 'המטבע' הספונטני, זה שהעסק הופך למעין 'רכבת הרים'

ויש לא מעט עסקים, גם כאלה שנראים מצוין, גדולים וקטנים, שהחיים האישיים והעסקיים שלהם נראים כמו רכבת הרים.

כשיש עבודה, כשיש להם לקוחות, 
אין להם זמן והם לא רוצים לבזבז כסף על שיווק ופרסום, אז לא מתעסקים בשיווק.
ובגלל שהם לא שיווקו, מגיעה תקופה בלי לקוחות. 
ואז מגיע סטרס ולחץ ומהר מוציאים הרבה כסף על שיווק, (ובואו נזכור שבזמן כזה יותר קשה להוציא כסף). 
לפעמים במצב כזה עושים הנחות גדולות על מוצרים, ומסתכנים בפגיעה בתדמית העסק, העיקר למכור...

ואז מגיעים הלקוחות.. השיווק עבד! איזה כיף!!
הרכבת שוב עולה.. שוב יש הכנסות, עבודה לקוחות...
ושוב אין זמן לפרסם... 
והרכבת יורדת. 

וזה לא בריא. לא לעסק, לא למשפחה ולא ללב :)

תכנית עבודה שיווקית, מונעת את רכבת ההרים הזו. (במידה ומיישמים אותה, כן? :) )

השיווק עקבי, מובנה בתקציב. כל פרסום תומך במותג, פונה ללקוחות הטובים והרלוונטיים, כל פרסום מחזק את תדמית העסק וגורם לאפקט כדור שלג חיובי - העסק צומח בגרף עולה.

וזה גם נורא כיף ויעיל, שאנחנו לא צריכים להמציא את עצמינו מחדש כל חודש. 

כי כשיש תכנית עבודה שיווקית שנתית- עושים חשיבה פעם אחת (ועכשיו זה זמן מעולה) רושמים הכל בכללי, ולקראת כל חודש פותחים את התכנית ופשוט מיישמים.

 

 

תכנית שיווקית שנתית טובה מחולקת לרבעונים

לדעתי (ולדעת עוד רבים וטובים) תכנית שיווקית שנתית טובה מחולקת לרבעונים. כך שכל שלושה חודשים אפשר לעצור, להסתכל אחורה ולהסיק מסקנות להמשך.

כך מצד אחד, עובר מספיק זמן כדי למדוד תוצאות, ומצד שני לא עובר יותר מידי זמן, כך שאם יש משהו שצריך לתקן, אפשר להספיק ולא עוברת שנה.

 

 

איך תכלס כותבים תכנית שיווקית שנתית?

פה אני אציג את השלבים. אחד אחד. כמו שאני עושה לעצמי וללקוחות שלי.

  1. כותבים מטרות.

(מטרה יכולה להיות: כמה כסף רוצים להכניס או להרוויח בכל חודש / כמה מוצרים צריך למכור בשביל זה / מטרות שיווקיות- כמו: מודעות בקהל יעד חדש, שינוי תדמית, העלאת תדמית בקהל יעד חדש או קיים, מכירה לקהלי יעד חדשים)

2. לפני שממש מתחילים פותחים לוח שנה, ורושמים בכל חודש את החגים והמועדים של החודש. זה כדי לא לעשות פדיחות (כמו בר רפאלי שהעלתה באינסטגרם תמונה לא קשורה בכלל, ביום השואה) וגם כדי להיערך שיווקית לחגים ולמועדים וזמנים מיוחדים בשנה הקרובה.

3. בוחרים באיזה ערוץ רוצים לפרסם. תחשבו רגע איזה ערוצי שיווק ופרסום מתאימים לכם ולעסק שלכם.

זה יכול להיות: פייסבוק (אישי/עסקי/קבוצות/ממומן) אינסטגרם, יוטיוב, מקומונים, כתבות יח"צ, שלטי חוצות, בלוג, רשימת דיוור וכו'

תעשו רשימה של ערוצי הפרסום הרלוונטים לכם, לפי סדר עדיפות, לא צריך להיבהל אם מתאים לכם הרבה ערוצים ואין לכם זמן ותקציב לזה כרגע. תכניסו ליומן חלק בהתחלה, ואת השאר בהמשך השנה- לפי הרצון והיכולת.. 

4. אחרי שיש לכם מטרות, ואמצעי פרסום, תחשבו אם כדי לפרסם אתם צריכים להקים איזו תשתית שיווקית. לדוגמא- אם אני חושבת שדרך בלוג השיווק שלי יתקדם מאוד, ואני מתכננת לכתוב בלוג, אני צריכה לפתוח בלוג, אולי גם להקים אתר או להצטרף לפלטפורמה קיימת (לא ממליצה). את כל ההכנה המקדימה כדי לפרסם, כותבים במשבצת של "תשתית שיווקית". 

5. על פי המטרות החודשיות שלכם, תכניסו בתכנית השיווקית נקודות מכירה (של סדנאות, מוצרים שרותיים- מה שיש לכם) ומנקודת הזמן של מכירה, לוקחים אחורה את הזמן שצריך להתכונן אליה ולפרסם לקראתה ובאילו ערוצי שיווק.

כדאי תמיד למקם את נקודת המכירה בסוף רבעון, ולהתכונן אליה במשך החודשים הקודמים.

לדוגמא: אתם רוצים לפתוח חוג שנתי.

זמן המכירה הוא ספטמבר- זה הזמן שבוחרים בו חוגים.

אז באוגוסט הפרסום צריך להיות באוויר, מה שאומר שביולי צריך להכין אותו. לנסח מודעות, לשלוח לעיצוב. מה שאומר שביוני אתם מעלים מודעות ומחזקים תדמית ע"י כך שאתם מספרים על החוגים שלכם, על הדברים הטובים שהחוגים עושים לילדים, על תלמידים משנים קודמות. כל התוכן השיווקי במדיות שבחרתם.

את הכל מכניסים לתכנית השיווקית.

בכל חודש אתם כותבים, באופן כללי, מה אתם הולכים לעשות בכל מדיה שיווקית שבחרתם, והחכמה היא לשלב בין כמה סוגי מדיות. כדי לעטוף את הלקוח מכל הכיוונים, כדי לחזק את התדמית שלכם (אם הפרסום איכותי וטוב) וכדי לגרום לכך שיבחרו דווקא בכם.

אני בטוחה שלחלקכם זה עדיין לא 'יושב' 100%, לוקח זמן להתרגל לעבוד ככה,

אבל אני מבטיחה לכם- שמי שבונה תכנית שמתאימה לו, החיים השיווקיים והעסקיים שלו הרבה יותר קלים.

 

אני מצרפת דוגמא, לאיך שזה נראה אצלי ואצל הלקוחות שלי, כשזה ריק, כן? - מוזמנים להעתיק :)

אחרי הרבה מחשבות וניסיונות, זו התכנית שראיתי שהכי יעילה.

 מצד אחד לא עמוסה מידי, מצד שני יש בה מה שצריך כדי לעשות שיווק באופן רציף וקבוע.

אני ממליצה לכם, בכל תחילת חודש לפתוח את התכנית, ולהעביר את המשימות ליומן, כדי שבאמת תיישמו את התכנית, תעשו שיווק מקצועי ועקבי- ותראו איך העסק צומח...

תבנית תכנית שיווקית שנתית

זו התכנית השנתית איתה אני עובדת,

אני מכינה אותה באקסל, וכמו שתראו בתמונה, וכל רבעון (שלושה חודשים) נמצא בגליון נפרד.

 

תכנית שיווק שנתית

אחרי שהתכנית מלאה, בתחילת כל חודש אני פותחת אותה ורואה מה אני צריכה לעשות בשביל לשווק את העסק שלי בחודש הקרוב.

המשימות יהיו מורכבות מהכנה לעוד חודשיים ויותר (התשתית השיווקית)

כתיבת תוכן לחודש הקרוב, פרסום שוטף וביצוע מה שהתוכננתי אליו בחודשים הקודמים.

כך, בלי בזבוז זמן ואנרגיה, עושים מה שצריך,

ויש תמיד שיווק פרסום ולקוחות חדשים וישנים.

כך רווחי העסק כל הזמן גדלים.

שנת שפע לכולנו!!!