מה עדיף, אתר או פייסבוק – מחשבות תוך כדי טיול משפחתי…

סוף השבוע האחרון, יצאנו אני האיש שלושת הילדים והכלבה לטיול בצפון.

אני מתה על העונה הזו, שהכל פורח, וכל הנחלים מלאים מים, תמיד זו תקופה שכל כך מרגיש לי מיותר לשבת בבית או במשרד ולעבוד. כי בעצם מה צריך יותר מאויר נקי ושדה ירוק מלא פרחים 🙂

אבל עוד לא הגעתי לשלב שאני יכולה לעזוב הכל, ולכן סופש ארוך זה התחלה טובה…

 

אממה- לצאת עם כלבה זה התארגנות נוספת, כי אי אפשר להכניס אותה איתנו למלון, וגם הרבה צימרים לא מוכנים שנבוא עם כלב. זה מבאס, אבל אני מכבדת..

אז האופציה היא לשים אותה בפנסיון כלבים אצל מישהו שאנחנו מכירים ורגועים, לכמה ימים, ולהפסיד איתה את הזמן הזה של הטיול, וזו החמצה. כי יום שלם בטיול זה זמן איכות שהיא מתחברת למשפחה, וזה נותן המון לילדים לנו ולה, הביחד הזה.

אז מה שנשאר זה למצוא פנסיון כלבים בצפון.

שנוכל לשים אותה שם בלילה, וכל היום לטייל איתה.

והנה הגענו לשיווק, לנקודת בחירה של הלקוח, שבמקרה הזה זו הייתי אני…

איפה לשים את הכלבה…

אז צריך מיקום גאוגרפי סביר המלון… ושיהיה מקום טוב.

התחלתי בגוגל… עלו לי תוצאות של זאפ ו144 חלק מהמספרים שם היו לא מחוברים לבית העסק, וגם הקישור של האתר היה לא תקין- אני הבנתי מזה שהעסק לא פעיל. אם הוא קיים, חבל. הם הפסידו לקוחה פוטנציאלית…

ואז הגעתי לשם של פנסיון כלבים, שמספר הטלפון היה מחובר, ענו לי די מהר.. וגם היה שם קישור לאתר מאוד בסיסי, דף אחד עם מילים יפות ושתי תמונות לא ממש ברורות.

לא הייתי רגועה..

אני אוהבת את הכלבה שלי, השקעתי בה המון ואני רוצה לדעת ששמתי אותה במקום בטוח, שיהיה לה טוב.

מילים יפות באתר לא מרשימות אותי, ? בינינו, אני עוסקת בשיווק ואני יודעת שאפשר לשלם כמה גרושים וכותב תוכן ירשום עליך מה שתרצה… ותוך כדי חשבתי מה ייתן לי הרגשה טובה, שזה באמת מקום טוב ונעים… זה לראות את החיים האמיתים של מה שהולך שם.

חיפשתי בפייסבוק, תמונות מעודכנות, פוסטים אישיים, רציתי לראות שמי שמנהל את הפנסיון הזה באמת אוהב כלבים ודואג להם, רציתי לראות שהמקום נקי, שיש שהמלצות מאנשים אמיתים..

לא היה להם פייסבוק, בטח שלא אינסטגרם..

וחבל.

לא היתה לי אופציה אחרת, ושמתי אותה שם, בלב כבד.

היה בסדר… היא חזרה בשלום והיה טיול מהמם. אבל אני לא אחזור לשם, ולו בגלל ההרגשה הקשה שהיה לי לפני כן….

אבל הלקח הוא חשוב מכל הכיוונים…

דבר ראשון, להיות נוכחים ברשת. בטח מי שקהל היעד שלו הם אנשים מזדמנים שבאים מרחוק ולא מכירים באופן אישי.

דבר שני, יש דבר כזה בשיווק שנקרא 'מעורבות רגשית גבוהה'- הכוונה היא התחומים שבהם שללקוחות מאוד אכפת.

לא כל התחומים הם כאלו, יש תחומים שפחות אכפת לנו. זה יהיו הדברים הזולים יותר בד"כ, תחומים שלא ממש משנה לנו מאיזה חברה נקנה או מי יהיה זה שנותן לנו את השרות.. זה יכול להיות סוג החלב שאנחנו קונים, צעצוע לילדים או בגד- אם המותג לא משמעותי עבורנו, או חברת המוניות, הסלולר או הבנק… בתחומים האלה  בדר"כ יותר מעניין אותנו הפונקציונליות. כמה נשלם ומה נקבל בתמורה. אבל כמובן שכל אחד וסדרי העדיפויות שלו..

לעומת זאת יש תחומים עם מעורבות גבוהה, שאכפת לנו הרבה יותר, כי זה תחום שקרוב לליבנו. שהסכום שנשלם הוא לא הדבר המשמעותי, אלא הידיעה שקנינו משהו טוב והשקט הנפשי. זה יכול להיות דולה שנבחר ללדת איתה, אדריכל לבית, טיפול רפואי…

(בסוגרים אני כותבת, שכל המותגים מנסים לעורר בנו מעורבות רגשית גבוהה, גם למוצרים הם לא באמת משמעותיים עבורינו, כי כשיש מעורבות רגשית גבוהה, פחות מסתכלים על המחיר, ויש נאמנות לאורך זמן- חלומו של כל מותג ? )

ולכן מסקנה שניה היא שאם אתם מוכרים משהו שמשמעותי ללקוחות שלכם, שהמעורבות בו היא גבוהה, תעשו חיים קלים ללקוחות, תדאגו שיהיה קל לבחור בכם.

תשימו תמונות אותנטיות, תספרו על עצמיכם באופן כזה שיהיה קל לתת בכם אמון, שיהיה קל לבחור בכם. אתר גנרי, עם כתיבת תוכן שמספרת עליכם מה שמספרים כולם, לא עוזרת לבחור בכם, אפילו אם זה נראה מקצועי ומהוקצע..

הרשתות החברתיות זו פלטפורמה נהדרת לספר ולהראות את היומיום, את האמיתי. את מה שיקבל מי שיבוא אליכם..

ומסקנה אחרונה- אנחנו כצרכנים רוצים להגיש בטוחים לפני שאנחנו רוכשים. תנו לנו להרגיש בטוחים, וזה ע"י תעודות מקצועיות, ע"י עמידה בתקנים ובעיקר על ידי עדויות לקוחות. (אלא אם זה תחום טיפולי רגיש).

יש לנו יכולת לגרום ללקוחות פוטנציאלים לבחור בנו,

ולדעתי זו החובה שלנו כבעלי עסק..

אז תיכנסו לראש של הלקוחות שלכם, תנסו לעבור בעצמכם את המסלול שהם עוברים, תבדקו מה הם רואים כשהם מחפשים אתכם, תשאלו אותם אם הם מצאו אתכם בקלות ומה הם הרגישו.

ואם צריך לשפר, תשפרו…