איך מכניסים כסף לעסק כאן ועכשיו

שיווק בזמני משבר וחזרה לשגרה אחרי הפסקה

 

זמני משבר לא קלים לאף אחד..

אבל כבעלי עסקים, שתפקוד העסק שלנו בימי משבר זה הלחם,החלב, השכירות והמשכנתא שאנחנו מביאים לבית שלנו, ולבתים של העובדים שלנו, אין לנו ברירה- אלא לעשות מה שאפשר כדי להמשיך להכניס כסף גם בימי משבר..

אז בין אם המשבר הזה ייצור לנו מציאות חדשה, או שזהו רק גל וזו רק תקופה זמנית,

כדאי וצריך לעשות משהו אחר כדי לשווק את העסק.

כי שיווק זה החמצן של העסק

המטרה בשיווק היא להגדיל הכנסות, ובשעה כזו אין לנו ברירה אלא להגדיל הכנסות- שיהיו לפחות כמו כרגיל 🙂

 

עברנו לחיים דיגיטלים – כולם עכשיו באינטרנט

במשבר הנוכחי, משבר הקורונה, עברנו בעצם מחיים אמיתיים לחיים ברשת,

אנחנו רואים מלא עסקים שהעבירו הכל לדיגיטל- כל מוצר פרונטלי נהפך לדיגיטלי..

פתאום זה נראה מחייב המציאות, חייבים לעבור לדיגיטל – אתמול. מהר להגיע ללקוחות חדשים דרך הדיגיטל דרך קורס או זום או פרסום ממומן..

קראתי כבר לא מעט פוסטים של בעלי עסקים שכתבו, שאין להם כח או אנרגיה להעביר הכל לדיגיטל, או שאין להם מושג איך עושים את זה, או שאין להם כסף להשקיע בזה עכשיו ובכלל זה לא נראה להם מתאים או שייך..

עכשיו שלא תבינו לא נכון, אני הכי בעד דיגיטל!

זו העבודה שלי 🙂 לעשות פרסום דרך הרשת הדיגיטלית…

בנוסף, אני חושבת שהמשבר הזה הוא פקיחת עיניים חיובית למי שזלזל בכח של הרשת הדיגיטלית, למי שחשב שהכל שם 'פייק'.. או לאלה שלא האמינו בכח של הרשת, או סתם לא חשב שזה מספיק חשוב כדי להשקיע בזה.

זה איזה שהיא מסקנה לחיים- לשגרה..

 אבל בשעת משבר, בשביל להביא הכנסה כאן ועכשיו לא בהכרח צריך ברגע זה לעבור לדיגיטל וליצור איזה מוצר דיגיטלי- צריך לחשוב ולבחון אם זה הדבר הנכון, אם זה יביא עכשיו את ההכנסה המיוחלת ואם זה שווה את הכוחות והכסף שמושקעים בזה.

 

אני מציעה לפני שמתחילים לפעול, לעצור, להתבונן ואז להמשיך 

איך עושים את זה?

מתחילים בניתוח המוצרים שלנו

אני ממליצה לקחת רגע מקום רגוע,

לשבת ולרשום על דף את כל ה'מוצרים' שלכם- כשאני אומרת מוצר אני מתכוונת גם לשרות שאתם נותנים.

מה אתם עושים היום,

ומה אתם יכולים לעשות– ולא עשיתם, אבל יש לכם אפשרות לעשות.

לדוגמא: ראיתי לא מעט אנשים שבזמן שגרה העבירו סדנאות יצירה, ועכשיו שולחים הביתה קיטים ליצירה בבית. ואנשים קונים כי מחפשים מה לעשות בזמן הזה עם הילדים..

כשאתם עושים רשימה של המוצרים שלכם, תנסו "לפרק" כל מוצר לכמה מוצרים.

כי אנחנו בזמן משבר, זמן של מציאות חדשה, ויכול להיות שחלק של מוצר, רלוונטי עכשיו.

לדוגמא: מעצבת אירועים. אם "מפרקים" את השרות שהיא נותנת בעצוב אירוע, רואים שיש לה כמה מוצרים: יש שעיצוב בר ועיצוב חופה ועיצוב שולחן ואולי עוד כמה… יכול להיות שעכשיו נכון לשווק רק אחד מהמוצרים. 

נכון, זה לא אידיאלי…ולפעמים יש לנו התנגדות "לפרק" את המוצר שלנו, כי לא סתם הוא שלם. לא סתם אנחנו מוכרים אותו כמו שהוא, יש לזה סיבה וככה נכון לעבוד.

אבל בשעת משבר זה הזמן להיות יצירתיים. כמובן לא על חשבון האיכות!!

 אם או בלי לשים לב, אנחנו נמדדים בשעת משבר.

אם הערכים שלנו בשגרה זה לתת שרות טוב, לבוא תמיד בחיוך,  להיות נגישים, להיות זמינים, שהמוצר שלנו יהיה בסטנדרט מסויים, כל אחד והערכים שלו,

אנחנו חייבים לשמור על הערכים הללו גם בזמן משבר.

ממש לא כדאי שבגלל איזה שהוא לחץ לעשות משהו מהר, ליצור מוצר חדש עכשיו, שזה יבוא על חשבון הערכים שלנו.

 

קהל יעד מתאים למוצרים שלנו

עכשיו אנחנו עוברים לשלב הבא,

 למצוא לקוחות למוצרים שלנו- להתאים קהלי יעד למוצרים שלנו.

למוצרים הקיימים ואלו שחשבנו עליהם רק הרגע.

גם פה צריך לפתוח את הראש– אפשר להגדיר קהלי יעד, מכל מיני כיוונים.

  זה יכול להיות קרבה גאוגרפית, אנשים בעלי מכנה משותף לא שגרתי- מכנה משותף סביב תחביב או מקצוע, אנשים שמאוגדים סביב רעיון מסוים,

לדוגמא: ג'יפאים או מדריכי אקסטרים- יכול להיות שעכשיו בגלל שאין פעילות נכון להציע להם משהו שרלוונטי לעסק שלכם. או הורים לילדי בר מצווה ועוד ועוד.. בלי סוף…

 יש כל מיני קהלי יעד לא רק לפי מגזר, מקום מגורים ומעמד סוציואקונמי- זה הזמן לפתוח את הראש ולהיות יצירתיים..

 

נכסים שיווקיים

השלב השלישי הוא לעשות מיפוי נכסים שיווקיים.

צריך להבין שיש מסלול בדרך לקניה.

כמעט ולא קורה שמישהו שלא מכיר אותנו יראה איזה פרסום ומיד ירכוש.

בדרך כלל אנשים שמעו עלינו, ראו פרסום, מתוך זה התרשמו..

עם הזמן נבנתה להם תדמית בראש לגבינו (והתדמית הזו תלויה במה ואיך שאנחנו מפרסמים)

ורק אם התדמית מתאימה להם, והתנאים של העסקה שנציג יהיו מתאימים להם הם יעדיפו לקנות מאיתנו.

זה מסלול שלוקח זמן..

או זמן ותקציב פרסום.

לא כדאי לבנות על זה בזמן משבר, שכרוצים להביא הכנסות כאן ועכשיו.

אבל לכל אחד יש נכסים שיווקיים, שיכולים לקצר לו את הדרך.

נכסים שיווקיים מבחינתי זה אומר:

 אנשים שכבר מכירים אותו, סומכים עליו, ויכולים לרכוש ממנו או להמליץ עליו.

זה יכול להיות

 

בונית תכנית שיווקית לשעת משבר

עכשיו המטרה היא לאחד את שלושת הדברים:

לתת הצעה למוצר, שקל לקנות עכשיו, בין אם זה מוצר קיים ובין אם חדש.

למצוא קהל יעד רלוונטי, שבאמת צריך את המוצר הזה עכשיו, או ששוה לו לקנות את זה עכשיו בשביל העתיד

 להיעזר בנכס שלנו כדי להגיע אליהם בקלות.

 

אפשר להתחיל אחרת– דבר ראשון לחשוב על אחד מקהלי היעד שרשמנו, אחכ לחשוב איזה מוצר הכי יתאים לו עכשיו, ואז להגיע אליו דרך נכסים.

לדוגמא: אני חברה בקבוצת נטוורינג. זה נכס…

לאחד מחברי הקבוצה יש מאפיה מדהימה. בימי שגרה הוא מוכר מאפים לבתי מלון, לקייטרינג בוטיק ולמסעדות.. עכשיו בימי הקורונה כל קהלי היעד שלו הפכו ללא רלוונטיים. 

אז הוא חשב על קהלי יעד חדש, אנשים פרטיים שרוצים חלות לשבת- זה קהל יעד שהוא לא היה מתאמץ להגיע אותו בשגרה רגילה, אבל עכשיו זה רלוונטי לו, והוא נעזר בנו- קבוצת חברים עסקיים שרק רוצים לעזור- והרבה מחברי הקבוצה ארגנו לו מכירות אצלם בבית, לשכנים קרובים. עזרו לו ליצור קשר עם בעלי מכולות שכונתיות. ולמרות המשבר הגדול, עדיין יש לו הכנסות…

אפשר להתחיל בנכסים..- לחשוב באיזה נכס הכי קל לנו להעזר, ואיזה קהל לקוחות הוא יכול להביא לנו..

לדוגמא: אם יש למישהו קבוצות ווצאפ פעילה של לקוחות, או רשימת של לקוחות בטלפון- זה נכס. עכשיו זה הזמן להתאים להם מוצר רלוונטי שהם ירצו לקנות עכשיו, ולהציע להם.

 

 

ואם זה נשמע לכם רחוק מכם, או לא רלוונטי

סימן שאין לכם מספיק נכסים שיווקיים.

וזה בעייתי בימים כתיקונם- כי משם מגיעים הלקוחות..

ומאוד בעייתי בימי משבר, בגלל שעל הנכסים הללו אפשר להסתמך ולהביא לקוחות כאן ועכשיו.

אבל לא צריך להתייאש- אם אין לכם נכסים, תתחילו לבנות אותם עכשיו. כשאין הרבה עבודה… 

זה מה שייתן לכם לחזור מהר לשגרה ולהכניס שוב עבודה..

וכמובן שבמשבר הבא (וברוך ה', תמיד יש משברים 🙂 במיוחד פה בארץ… ) תהיו יציבים יותר, ותוכלו לנצל וליהנות מהעבודה שאתם עושים היום..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *