למה להשקיע בסטטוסים לפייסבוק?

שיווק זו מערכת יחסים. שלנו כבעלי העסק, עם הלקוחות שלנו. הקיימים והפוטנציאלים.

כידוע לכולם מערכות יחסים זה לא תמיד דבר פשוט, ותמיד יש מוקשים שצריך להיזהר מהם. ביחס לפרסום בפייסבוק, יש שני מוקשים עיקריים שצריך לדאוג שלא נדרוך עליהם בטעות 🙂

1. שלא ישימו אלינו לב.

2. שנימאס על הלקוחות שלנו.

יש הרבה בעלי עסקים ש'חופרים'. יותר מידי פוסטים בעלי אותו תוכן: הם עצמם. 

הייתי פה הייתי שם, איזה מגניב אני, ושוב אני פה ואני שם…

זה נכון שככה הם נכנסים למודעות. אבל לא מספיק להיות מודעים למישהו כדי לקנות ממנו. 

אנחנו גם צריכים לרצות לקנות- הרצון הזה לקנות מגיע אם אנחנו חושבים שכדאי לנו. שהמוצר או השרות מספיק טובים, איכותיים שהמחיר שווה את זה- קוראים לזה תדמית. (אני אפרט על זה בפוסט אחר.)

לכן לחפור בסטטוסים רק כדי שיראו אותנו כל הזמן, זה לא בהכרח מועיל, ולפעמים אפילו מזיק.

מזיק לא רק מול אותו אדם שרואה אותנו מדברים על עצמינו שוב ושוב,דבר שעלול ליצור לנו תדמית פחות אייכותית, אלא גם התדמית שלנו יורדת בעיני פייסבוק. (בעיני האלגוריתם- זה לא שיש שם באמת בנאדם שפחות אוהב אותנו..)

 כי כשמישהו מסמן אותנו כלא מעניינים, ועושים את זה פה,( מה שמופיע בחץ) זה מזיק לנו. כי פייסבוק מזהה שהסטטוסים שלנו לא מספיק מעניינים, ופחות מראה אותם לאנשים אחרים. במילים 'מקצועיות'- פחות תפוצה אורגנית.

זה מה שאנחנו לא רוצים..

כתיבה שיווקית לפייסבוק

 

 

 

 

 

 

אז מה כן צריך לעשות?

  1. לפרסם הרבה. כדי להיות במודעות של הלקוחות.
  2. לפרסם מעניין, כדי שיהיה כיף לעקוב אחרינו ושלא נימאס.

בעלי עסקים שמשתפים הרבה, ומעניין.

מתחברים אליהם בקלות,

התדמית הטובה שלהם מתחזקת (אם התוכן ברמה גבוהה)

מי שנכנס אליהם לדף העסקי בפעם הראשונה, עובר מהר יחסית את המסלול מחוסר הכרות לרכישה. 

לעסק שאין אתר אינטרנט- הדף העסקי בפייסבוק משמש לו מעין אתר. כי היום עושים חיפוש בפייסבוק כמו שעושים בגוגל, כדי לנסות להרגיש אם העסק שאנחנו מחפשים אכן עסק טוב ורציני והאם כדאי לקנות ממנו. עסק שהדף שלו לא פעיל, הסטטוסים בו מעטים מאוד ומזמנים רחוקים, נראה לא רציני ואפילו עלולים לחשוב שהעסק נסגר.  

 לפני שמתחילים, צריך להגדיר לעצמינו מה אנחנו רוצים להשיג בפרסום. 

מטרה יכולה להיות הגברת מודעות כלפי העסק שלנו, לשנות תדמית או לחזק את התדמית הקיימת, או למכור איזה שהוא מוצר.

אחרי שיש לנו מטרה, כדאי לבחור נושא חודשי ולדבר עליו. נושא חודשי יכול להיות

  1. אחד מהמוצרים שלכם.
  2. חלק ממוצר מסוים.
  3. ערך מהמותג שלכם שבו תתרכזו.

אם אתם חברים בקבוצת נטוורקינג כדאי שתדברו על אותו הנושא גם בהצגה העצמית.

וככה לגבי פוסטים בבלוג דיוור במייל, כתבה בעיתון או כל אמצעי שיווקי אחר שאתם משתמשים בו.

יש ערך מאוד גדול להדגיש נושא אחד במשך תקופה (חודש..), ולא כל פעם לקפוץ לנושא אחר. כי בינינו, למרות שאנחנו משקיעים וחושבים על כל מילה שאנחנו כותבים, מי שקורא אותנו- במקרה הטוב 'מרפרף' וממש לא זוכרים מה כתבנו אתמול ולפני שבוע.

כשיש חזרה והדגשה של נושא במשך חודש- בסוף נכנס משהו למי שקורא.

ייתרון נוסף לנושא חודשי- שזה דורש מאיתנו להביא פרסום עמוק יותר, איכותי יותר, יצירתי יותר. אנחנו לא נשארים ברמה של ההסברים הטריוויאלים אלא כשמדברים על נושא אחד במשך חודש, אנחנו מוצאים זוויות חדשות, יותר מקוריות על המוצר או השרות שלנו.

כמה פוסטים לפרסם?

תלוי את מי שואלים.

הטווח המקובל הוא בין פעמיים ביום לפעמיים בשבוע.

לא יותר ובטח לא פחות..

יאללה, בוא נגיע לתכלס..

אספתי דוגמאות ממגוון בעלי עסקים, שכתבו סטטוסים בעלי תוכן שיווקי שונה. ויצרתי רשימה.

תזכרו את המטרה, תבחרו את נושא החודש, ותמצאו איזה סוגי תוכן אפשר לכתוב על אותו הנושא.

רוצים דוגמא?

המטרה:העלאת מודעות למוצר חדש בעסק חנות ספורט- חולצה מנדפת זיעה בטכנולוגיה חדשה..

הבחירה החודשית היא  המוצר- החולצה.

ואז מתחילים לכתוב תוכן שיווקי מגוון על אותו המוצר, מגוון סטטוסים לפייסבוק, לפחות שמונה- פעמיים בשבוע למשך חודש, על אותו מוצר. לדוגמה: סטטוס תמונה איך הוא נראה על הילד, סטטוס על פרוט מרכיב בטכנולוגיה, מי היו אלו שחשבו על הרעיון, למה הם חשבו על הרעיון, סטטוס עדות משתמש בחולצה, וכו וכו כשהמטרה היא הרבה ידע מעניין.

אז אחרי שיש לכם את נושא החודש,

תעברו על הרשימה הבאה ותכתבו על פי סוגי התכנים הבאים. 

(כמובן שלא על כל נושא יהיה אפשר לכתוב בכל סוג תוכן- אבל תנסו)

מתחילים, סוגי סטטוסים לפיסבוק – ככה עושים את זה נכון:

פוסט מכירה כללי

מה אתם עושים – למי זה יכול לעזור- הנעה לפעולה

"מתכון" נוסף לסטטוס מכירה, הוא שילוב של התועלת הפונקציונאלית והאמוציונאלית.

כי שאנחנו בוחרים במשהו, אנחנו מערבבים שכל ולב. מעניין אותנו מה אנחנו מקבלים ביד, בתכלס. אבל לא פחות מענייין אותנו איך אנחנו מרגישים כלפי המוצר. והרבה פעמים הרגש הוא שמנחה את המחשבה.

אז מה עושים?

רושמים לעצמינו מה תכלס מקבל מי שקונה את המוצר שלנו, מוסיפים את הערך רגשי שמקבלים מאיתנו בעקבות שימוש במוצר.

מערבבים בבלנדר ומנסחים סטטוס יפה.

כתיבה שיווקית לפייסבוק- אריאלה לוי

סטטוס מכירה של הטבה או מבצע

אם יש לכם מבצע מיוחד, או הטבה ספציפית לאותו החודש, זה בהחלט שווה סטטוס.

                            כתיבה שיווקית לפייסבוק אריאלה לוי

סטטוס שיתוף לקוחות בתהליך העבודה

איך נראה תהליך העבודה שלכם, מה קורה שם, מה אתם חושבים/מרגישים/עושים  תוך כדי תהליך.

כתיבה שיווקית לפייסבוק אריאלה לוי

סטטוס על מרכיב אחד של מוצר או חלק מתהליך העבודה

תחשבו על נושא החודש שלכם, או על אחד מהמוצרים שלכם, יש בו כמה שלבים. אפשר לתת לכל שלב סטטוס משלו.

כמו בדוגמא פה, טיח תקרה זה שלב אחד בבניית בית.

סטטוס כזה עוזר לאנשים להבין בדיוק מה אתם עושים, כך יותר קל להם לזהות אצלם את הצורך ולהעזר בכם.

בנוסף סטטוס כזה מחזק את התדמית שלכם- כי רואים את שלבי העבודה ואת ההשקעה בהם

 

אריאלה לוי אסטרטגיה שיווקית

סטטוס לפני ואחרי

גם הסטטוס הזה עוזר בחיזוק תדמית- כי רואים תהליך ותוצאות.

                                  כתיבה שיווקית  לפייסבוק     

 

תמונה שלך מהשטח

בסטטוס הזה אתם נותנים הצצה לאיך שאתם נראים תוך כדי עבודה. וכן- אם זה לא יותר מידי פעמים, זה מעניין. 

כתיבה שיווקית אריאלה לוי  

 

סטטוס על המחשבה שעמדה מאחורי יצירת המוצר/השרות.

למה החלטתם לעסוק במה שאתם עוסקים, האם היה שם סיפור או משהו אחר שגרם לכם ליצור את המוצר או להחליט על השרות שאתם נותנים?

לא קל להיות עצמאיים במדינת ישראל. ואם אתם כבר פה, כנראה שיש לזה סיבה, אז מה עבר עליכם, או מה עבר לכם בראש וגרם לכם להכין את המוצר שלכם.

ציטוט השראה בהקשר של העסק שלך או הנושא החודשי

ולא, זה לא מספיק רק לכתוב את משפט ההשראה. 

כי מי שרוצה לקרוא משפט כזה יכול לעשות גוגל ולמצוא לבד. זה לא שאתם המצאתם את המשפט 🙂

המטרה בסטטוס הזה לספר על העסק שלכם מזווית מעניינת וקצת אחרת. לכן בסטטוס אתם צריכים לכתוב למה התחברתם למשפט הזה, איפה זה 'נגע' בכם. אתם אלא שמעניינים- משפט ההשראה זה רק תרוץ.

        אריאלה לוי אסטרטגיה שיווקית

סטטוס תובנה כללית על התנהגות הלקוחות

כן, לכל עסק יש לקוחות. 

בסטטוס הזה אתם מספרים על הלקוחות שלכם. איך אתם רואים אותם, מה אתם רואים שעובר עליהם.

אם יש איזה התנהגות שחוזרת על עצמה ויש לכם תובנות בהקשר הזה. 

סטטוס לפייסבוק אריאלה לוי

סטטוס מי האנשים מאחורי העסק. מי הפנים מאחורי המותג

אם יש לכם עובדים/ספקים/ להציג אותם בהקשר המתאים. אם זה שייך, וחלק מערכי המותג, זה מאוד מעצים.

מצד אחד זה מראה על הגודל של העסק, ומצד שני זה מעיד על החיבור והיחס האישי למרות הגודל.

הרבה פעמים הלקוחות בקשר עם העובדים ולא עם המנהלים, כשרואים את העובדים בפרסומים, קל להתחבר אליהם בשטח וככה להתחבר לעסק. 

תוכן שיווקי לפייסבוק

סטטוס מענה להתנגדויות.

לכל עסק או מוצר יש את מי שמתנגד, מעלה טענות, לא נשמע לו מכל מיני סיבות…

גם ללקוחות שקונים מכם, יש כל מיני דעות נגד העסק שלכם ספציפי או כנגד התחום בו אתם עוסקים.

אתם יודעים שזה לא נכון- מה שהם חושבים, ויש לכם מה לענות להם. אז עכשיו יש לכם הזדמנות..

 זה המקום לרשום את כל מה ששמעתם מהמתנגדים לעסק או לשרות שלכם, ולענות להם בסטטוסים השונים.

זה יוצר המון תוכן שיווקי- אבל אל תישארו רק בו- צריך לגוון… 

הכנתי לכם מודל-שיהיה לכם קל..

כתיבה שיווקית לפייסבוק אריאלה לוי

סטטוס פרגון מלקוחות.

זה סטטוס שמאוד מחזק תדמית. רק לזכור לא יותר מידי-שלא ימאס.

סטטוס טיפ מקצועי קצר

טיפ קצר, מתחום העיסוק שלכם. משהו שהלקוחות יכולים לעשות בעצמם. סטטוס כזה מעיד על הידע שלכם ועל המקצועיות שלכם.

אם הטיפים טובים, הם ימשכו את קהל היעד הרלוונטי שמתעניין במה שאתם עושים.      אריאלה לוי כתיבה שיווקית לפייסבוק         כתיבה שיווקית לפייסבוק

סטטוס סיפור אישי

משהו שקרה לכם, סיפור אישי מההוה או העבר בהקשר לנושא החודשי.

כתיבה שיווקית לפייסבוק אריאלה לוי

קישור לידע חיצוני, המוסיף לעולם התוכן של העסק.

הכוונה היא כתבה שהתפרסמה, פוסט מבלוג של מישהו אחר, מאורע חדשותי.

כמובן שזה צריך להיות העתקה של הקישור ולא של התוכן עצמו.

כמו בסטטוס של ציטוט השראה, כשאנחנו מביאים מקור חיצוני, אנחנו צריכים לכתוב כמה מילים שלנו. למה בחרנו להביא את הכתבה הזו, את הקישור לידע הזה.

כשאנחנו כותבים על המחשבות שלנו ואנחנו נותנים את הזוית שלנו על מאמר של מישהו אחר, אנחנו מחזקים את המקצועיות ואת התדמית שלנו.

אם רק שמים קישור- בלי שום מילה שלנו, זה לא מעניין.

כתיבה שיווקית לפייסבוק אריאלה לוי

סרטונים.

דרך שיווקית נהדרת. רואים אתכם כמו שאתם ואפשר להעביר את המסר שלכם ואת מי שאתם בצורה מעניינת. ועוד נקודה חשובה מאוד- כידוע פייסבוק מקדם טוב סרטונים ככה שבסטטוס כזה אתם נחשפים ליותר אנשים.

                        כתיבה שיווקית לפייסבוק אריאלה לוי

סטטוס תמונות של תוצרים

תמונות טובות ויפות של התוצרים שלכם- תמיד טוב. בסוף בשביל זה אנשים משלמים לכם.

                          כתיבה שיווקית לפייסבוק אריאלה לוי

סטטוס קישורים לתכנית באתר או בבלוג שלך

כן, השקעתם, כתבתם, צילמתם, העלתם לבלוג או לאתר שלכם. עכשיו, מי יודע על זה?

הפייסבוק זו אחלה דרך לגרום לאנשים לבוא אלייך לאתר או לבלוג.

כתיבה שיווקית לפייסבוק אריאלה לוי

סטטוס חלוקה של ידע מיוחד/ הטבה במייל

רוצים לתת ידע במייל? להוסיף אנשים לרשימת תפוצה? פרסמו סטטוס בפייסבוק שיביא אנשים להרשם למייל.

                    

סטטוס הקשור לזמן/חג/מועד

כן, חגים מועדים וזמנין מיוחדים בשנה זה נושא מעולה לסטטוס.

רק תעשו טובה ותעשו משהו מקורי. לכתוב שנה טובה כמו כולם- לא גורם לאף אחד לזכור את העסק שלך.

                          

פוסטים מקוריים

יש את האלה המיוחדים… שעושים משהו אחר..

ראיתם עוד כאלה? שתפו אותי- ניתן להם במה וכבוד 🙂 

כמה נקודות חשובות לסיום:

.1. אנשים בפייסבוק (ובכל מקום)  אוהבים לשמוע את הלב. אז תפתחו את הלב, כמה שמתאים לכם. ותספרו עליכם ועל העסק שלכם.

.2 תמיד להוסיף תמונה. עדיף עם מוטיב חוזר או תבנית. כדי שיזכרו אתכם גם באופן ויזואלי. כדי שמי שגולל בטלפון על הפיד, כשהוא רק מזהה את התמונה שלכם, גם בלי לקרוא הוא מבין שזה שלכם.

.3 שילוב בין הפיסבוק העסקי לפרטי- אני לא אפרט פה את ההבדלים בין דף עסקי לפרטי. מה שכן, אני אכתוב מה אני עושה וממליצה כדי מצד אחד שתהיה חשיפה של העסק גם לחברים שלנו, ומצד שני להישאר עם חברים. ולא להפוך את כל העולם שלנו לעסק. מה שאני ממליצה זה שאת הפוסטים היותר אישיים, יותר סיפוריים לשתף בפרופיל האישי, ולכתוב כמה מילים אישיות לחברים שלנו. שלא יהיה רק שיתוף. זה במטרה להמשיך לעניין את החברים שלנו במה שאנחנו עושים, ולא לחפור ולא לשעמם.

.4 הכי חשוב, להיות קשובים ולעקוב…- לראות למה קהל העוקבים שלנו מגיב טוב יותר, ואת זה תמיד לשפר 🙂

זהו, סיימתי פה.

פייסבוק זה משהו שתמיד משתנה ומתפתח, אז אם פיספסתי משהו, או יש עוד סוגי תוכן שיווקי לפייסבוק שלא כתבתי, שתפו אותי.

נוסיף כדי שכולם יהנו. 

ואם אתם נהנתם, שתפו. 

לפינת התכל'ס – סוגי סטטוסים לפייסבוק

  1. סטטוס מכירה כללי.

  2. סטטוס מכירה של הטבה או מבצע.

  3. סטטוס שיתוף לקוחות בתהליך העבודה.

  4. סטטוס על מרכיב אחד של מוצר או חלק מתהליך העבודה.

  5. סטטוס לפני ואחרי.

  6. תמונה שלך מהשטח.

  7. סטטוס על המחשבה שעמדה מאחורי יצירת המוצר/השרות.

  8. ציטוט השראה בהקשר של העסק שלך או הנושא החודשי.

  9. סטטוס תובנה כללית על התנהגות הלקוחות.

  10. סטטוס מי האנשים מאחורי העסק. מי הפנים מאחורי המותג.

  11. סטטוס מענה להתנגדויות.

  12. סטטוס פרגון מלקוחות.

  13. סטטוס טיפ מקצועי קצר.

  14. סטטוס סיפור אישי.

  15. קישור לידע חיצוני, המוסיף לעולם התוכן של העסק.

  16. סרטונים.

  17. סטטוס תמונות של תוצרים.

  18. סטטוס קישורים לתכנית באתר או בבלוג שלך.

  19. סטטוס חלוקה של ידע מיוחד/ הטבה במייל.

  20. סטטוס הקשור לזמן/חג/מועד.

  21. סטטוסים מקוריים.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *