הלקוחות הכי טובים הם לקוחות מפה לאוזן.. כל מי שזה קורה לו יעיד, שלקוחות כאלה, שבאים מהמלצות מפה לאוזן, הם הלקוחות שסוגרים עסקה הכי מהר, הם מראש נותנים יותר אמון ופחות מתלבטים, ומשלמים הרבה יותר בקלות מלקוחות שמגיעים בדרכים אחרות…
שיווק מפה לאוזן זה שיווק שלא עולה כסף (ככה לפחות זה נשמע)
תמיד יש את בעלי העסק שמצהירים, שהם "לא עושים שיווק". אליהם הלקוחות באים רק מפה לאוזן. כן, זה די מתסכל עבור בעלי עסקים להשקיע המון כסף ואנרגיות בפרסום כשהם חושבים שלמתחרים שלהם מגיעים לקוחות פשוט 'מפה לאוזן'..
אז לכל מי שחושב, שבאמת יש כזה קסם שנקרא "שיווק מפה לאוזן" ומי שזכה וקיבל את מנת הקסמים הזו, לא משקיע בשיווק- פשוט טועה.
שיווק מפה לאוזן – אין שום קסם
אבל אם הוא מרוצה- כנראה שהוא לא יעביר את זה הלאה.
כאלה אנחנו בני האדם, מה נעשה… 🙂 למרות שהסטטיסטיקה לא מעודדת, יש דרך לשנות את התמונה. ולא, זה ממש לא מספיק להיות 100%, ולתת באופן מושלם מה שהבטחנו.
מה שבעצם גורם ללקוחות להמליץ עלינו זה לעשות משהו שיגרום להם ל"וואו".
כבעלי עסק, אנחנו צריכים לחשוב מה חשוב ללקוחות שלנו, מה הם יעריכו, ולהכניס את זה כפעולה קבועה. לא לחכות למקרים שיזדמן לנו לתת משהו מעבר.
" נפגשתי היום עם שתי חברות בשרונה, חיפשנו מקום לשבת ונכנסנו לביגה. בחיים לא שמענו על הרשת אבל התפריט היה נחמד ויש מבחר מנות טבעוניות אז זרמנו.
לקראת סוף הארוחה חברה שלי הניקה את הקטנה שלה והבת שלי החליטה שגם היא רוצה עכשיו.אז נירמלנו הנקה להנאתנו ופתאום המלצרית הגיעה עם שתי כוסות מיץ תפוזים סחוט- "זה בשבילכן על חשבון הבית", שאלתי בתמימות למה כל הטוב הזה מגיע אלינו, והיא ענתה "כי אתן מניקות "
ככה, כזה פשוט.. מה היה פה, מבחינה שיווקית?
הבנה של קהל היעד– יש הרבה נשים מניקות שיושבות בבקרים בבתי קפה, ההבנה שנשים מניקות צמאות, ונתינת יחס מיוחד. מה שאני אוהבת בדוגמה הזו, שזה לא נשאר ברמה של בעל העסק, והאם הוא במצב רוח נדיב או לא, אלא הועבר לביצוע כנוהל מחייב אצל כל המלצרים.
תחושת ה"וואו" הזו, גרמה ללקוחה לספר לחברות, לכתוב פוסט בפייסבוק שהפך לוויראלי (התפרסם מהר אצל הרבה אנשים) וקצת עובדות, כדי שתאמינו לי 🙂
הפוסט הזה בפייסבוק הגיע, נכון לאוגוסט 2017 לעשרות לייקים ותגובות ול 7524 שיתופים !
רק לשם השוואה, לכבוד שבוע ההנקה, בביגה (אותו בית העסק- בית קפה) העלו פוסט על כך שהם נותנים במתנה כוס מיץ תפוזים לאישה מניקה.
הפוסט שלהם היה יפה, מעוצב טוב. אבל….זכה ל 62 לייקים בלבד. ואפילו לא לשיתוף אחד… זה יפה לראות איך המדיה הדיגיטלית מעצימה את אופן השיווק הקלאסי של שיווק "מפה לאוזן" באופן דיגיטלי.. וזה עובד מדהים, ובאופן משמעותי יותר חזק מהחיים האמתיים..אז חשוב לתת ללקוחות משהו מעבר, משהו שיעניק להם תחושת של וואו.
לא שוכחים את לקוחות העבר
לשלוח ברכת שנה טובה מעוצבת במייל לכבוד ראש השנה או יום הולדת שמח, זה חשוב אבל לא מספיק. כי כיום, הרבה מבעלי העסקים כבר שולחים הודעות, הפיד מלא בברכות שנה טובה וחג שמח. אז הברכה שלנו היא פעולת שיווק בסיסית וחשובה אבל היא לא באמת תרגש את הלקוחות.לכן, בשביל שישימו אלינו לב, ייזכרו אותנו ויזכרו להמליץ עלינו, אנחנו צריכים לעשות עוד פעולה שיווקית, משהו אחר- לא כמו כולם.
ושוב- מילת המפתח היא לתת משהו מיוחד שיגרום להרגשת הוואו, שהלקוחות יעריכו. לא סתם לצאת ידי חובה. ובטח לא להיות נודניקים.. זה יכול להיות מידע או ידע שרק הם מקבלים, מתנה שהם יעריכו, שרות מיוחד שרק הם מקבלים. המטרה היא להמשיך לשמור על קשר- חיובי.
כדי להצליח ליצור שיווק מפה לאוזן צריך: לתת 'וואו' בשרות שלכם, מעבר ל100% הרגיל שאליו הלקוח מצפה. בסיום השרות או לאחר הרכישה, חשוב לבצע שימור לקוחות חכם – להמשיך לשמור עם הלקוחות על קשר חיובי, שנותן להם ערך.
כשיש לכם שירות חדש, מוצר חדש, מבצע… אתם יכולים לספר להם, ללקוחות העבר שלכם, ראשונים. לבקש מהם לספר לחברים ולמשפחה שלכם. אם אתם זכורים אצלם לטובה, הם ישמחו לעזור.
מעניין אתכם לשמוע עוד?
לקבוע פגישת היכרות (ללא תשלום)?
המלצות