בניית אתרי אינטרנט מ א'-ת'

אתר אינטרנט מבוסס אסטרטגיה שיווקית 

יש שחושבים ש'לבנות אתר אינטרנט' זה פעולה של שלב אחד. פשוט בונים אתר 🙂

מי שמכיר את התחום, או בנה בעבר אתר אינטרנט לעסק,

יודע שלבנות אתר אינטרנט טוב, מקצועי, נכון ומדוייק לעסק- זה דבר הדורש כמה שלבים שכל אחד מהם צריך להיעשות במקצועיות.

 

שלב ראשון- שלב האפיון.

אפיון האתר זה כמו שלב האדריכלות בבניית בית.

דבר ראשון מבררים ומזקקים- מהי המטרה של האתר. עכשיו ובעתיד (אפיון האתר יהיה בהתאם)

המטרה היא שיקנו משהו מסויים?

המטרה שיבינו שיש פה חברה מקצועית עם נסיון רב שאפשר לסמוך עליה?

המטרה להסביר את מהות העסק כדי ליצור מסננת ראשונית למתעניינים?

כמובן שיש עוד מטרות- כל עסק לפי התחום שלו, קהל היעד שלו והמטרה העסקית שלו.

אחרי שמגדירים מה מטרת האתר – עוברים לשלב בו מחליטים מה צריך שיהיה באתר, איזה מוצרים, אילו שירותים, מה הבידול אל מול המתחרים, מה צריך להיות באתר כדי להשיג את המטרה שהחלטנו עליה.

אבל זה לא הכל.

בשלב האפיון גם בונים היררכיה- לפי סדר החשיבות

מה חשוב יותר ומה פחות, מה יהיה בעמוד הבית ומה בדף פנימי.

איך האתר ישקף בצורה מסודרת, נעימה לעין אינטואיטיבית את מכלול העסק – לפי מטרות העסק.

איך 'מסדרים' את המבנה של האתר שיהיה קל לשוטט בו ולהבין את המסר אותו אנחנו רוצים להעביר.

נשמע פשוט וטריוויאלי?

זה נכון.

אבל לצערי בשטח זה לא מה שקורה.

פגשתי לא מעט בעלי עסקים שהאתר שלהם לא שיקף נכון את מטרת העסק.

לא פעם האתר היה נראה מעולה. עיצוב מקסים, תמונות נהדרות- אבל חוטא לגמרי למטרות בעלי העסק.

שירותים או מוצרים שהיו אצל כל המתחרים, או שירותים שולים שאין בהם הרבה רווח לבעל העסק- היו בפרונט, בגדול- בדף הראשון אליו נכנסים.

 ושירותים ייחודיים, אלו שעשו את הבידול- היו בדף פנימי שאף אחד לא הגיע אליו.

בלאגן בדפים הפנימיים, חזרתיות במלל בכמה דפים, חוסר ארגון של האתר.

החוויה היא  להיכנס לאתר וללכת לאיבוד.

לא מבינים מה קורה באתר, מה הייחודיות של העסק, מה השירותים אותם העסק מציע ולמה בעצם לפנות אליו כדי לקבל שירות

 אם עושים את שלב האפון בצורה מקצועית- לא מגיעים למצב כזה.

כשעושים אפיון בצורה מקצועית- האתר ברור לעין, מובן, מסודר,

 כל מי שנכנס לאתר מבין אליו שירותים/מוצרים העסק מציע, במה הוא שונה וטוב יותר מהמתחרים.

 כל מי שנכנס לאתר מרגיש שיש פה עסק מקצועי שאפשר לסמוך עליו.

כמה תמונות מימי צילום שעשיתי ללקוחות שלי

 

אחרי שלב האפיון מגיע שלב התוכן.

תוכן מילולי ותוכן ויזואלי- תמונות ולפעמים וידאו.

מאוד חשוב שהתוכן יהיה מקצועי וישדר את ערכי המותג של העסק.

כשאני בונה אתרי אינטרנט, אני כותבת את התכנים ע"פ מילות חיפוש המקדמות את האתר בגוגל (קידום אורגני),

ומפיקה את ימי הצילום. כך אני דואגת שהתמונות והתוכן יהיו איכותיים וישדרו את המסר הנכון להשגת מטרת האתר.

וככה זה נראה מאחורי המצלמה המקצועית 🙂

 

יחד עם שלב התוכן ישנו שלב העיצוב- זה מה שמבדיל אתר שנראה מדהים, חדש ומקצועי לבין אתר שנראה שלא השקיעו בעיצוב שלו.

כשעושים עיצוב מקצועי דואגים לנראות האתר.

נראות מקצועית, אסטטית, מעוצבת – ובעיקר שתשקף את ערכי המותג בצבעים, בפונטים, ובכל העיצובים הגרפים באתר.

אח"כ מגע השלב הטכני- בניית האתר והעליה לאוויר.

בשלב זה יש כמה דברים מאוד חשובים- כדי שהאתר יראה מקצועי ויתן מענה נכון לאורך שנים.

  • כל הכפתורים מובילים לדפים הנכונים
  • האתר מותאם למובייל (למסך טלפון)
  • טעינת אתר מהירה (אתם לא רוצים שעד שהאתר יטען הלקוחות יעברו לדבר הבא)
  • אחסון בשרתים אמינים
  • התאמה למנוע החיפוש של גוגל
  • ועוד ועוד..  לא נלאה פה, אם מעניין אתכם לשמוע, בוא ניפגש לכוס קפה 🙂

0527710889

 

אז איך אני יכולה לעזור לעסק שלך?